זוגיות בגיל השלישי

מי מאיתנו לא רוצה לאהוב ולהרגיש נאהב? אין גיל לאהבה. כולנו מחפשים את האדם להתרפק עליו בסוף יום, לחלוק איתו את המחשבות שלנו והרגשות שלנו, לשבת איתו גם מבלי לדבר ולהרגיש שיש איתנו מישהו בכל מצב.

מכורח הנסיבות, רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו בפרק ב' של החיים ומתמודדים בחיפוש אחר באדם שאבד לנו.

לקשר זוגי ישנו תוקף רב ומשמעותי עבורנו, בכל גיל ובפרט בגיל השלישי. יצירת זוגיות חדשה עלולה לתרום באופן מובהק לאיכות החיים שלנו.

בכל גיל מגיעה לנו אהבה, והאמינו או לא, היא קיימת. אם אתם כאן סימן שגם אתם הגעתם למסקנה שהגיע הרגע למצוא את האדם הנכון עבורכם.

זוגיות בגיל המעבר

איך עושים את זה?

קודם כל עליכם להיות מאוד משוחררים ופתוחים להצעות. נסו להגיע נטולי מגננות שנוצרו עם השנים ולהיות כמה שפחות ביקורתיים אחד כלפי השנייה ובמיוחד כלפי עצמכם.

היו פתוחים להצעות מהסובבים אתכם ושמרו על אופטימיות ואנרגיה חיובית לפני כל דבר שאתם ניגשים אליו.

חשוב מאוד שתדעו מה אתם מחפשים ומה אתם רוצים, האם מתאים ונכון עבורכם להכניס אדם נוסף לביתכם או שאולי זה צעד פחות נוח, האם ישנם מכשולים שיכולים להוות בעיה, מה חשוב לכם, מה העיקר ומה הטפל.

ברגע שתדעו את כל אלה אתם תדעו על מה לשים את הדגש בחיפוש אחר בן או בת הזוג, על מה להתעכב או את מה לשחרר.

זוגיות בגיל השלישי

נקו קולות רקע

הרבה פעמים נשמע חוות דעת או ביקורות שלאו דווקא ביקשנו או דרשנו בהם מהאנשים הקרובים לנו. הדבר לא נעשה ממקום רע וודאי, אך עלינו לדעת לסנן רעשים מהסביבה, כל עוד אנו יודעים ובטוחים במה שאנחנו רוצים.

ייעוץ הוא אכן דבר חשוב ונכון להשתמש בו ולהיות קשובים לו, אך לעולם לא לקבל החלטות רק על סמך הייעוץ. הקרובים לנו אכן אוהבים אותנו, אך לא בהכרח יודעים מה נכון לנו.

דעו מה אתם רוצים ולכו אחר מטרה הזו. אל תתנו לאנשים שלא מסכימים איתכם להוריד אתכם, קחו את אלו כדרבון והמשיכו במסע אל עבר המטרה שלכם.

ייעוץ הוא אכן דבר חשוב ונכון להשתמש בו ולהיות קשובים לו, אך לעולם לא לקבל החלטות רק על סמך הייעוץ. הקרובים לנו אכן אוהבים אותנו, אך לא בהכרח יודעים מה נכון לנו.

דעו מה אתם רוצים ולכו אחר מטרה הזו. אל תתנו לאנשים שלא מסכימים איתכם להוריד אתכם, קחו את אלו כדרבון והמשיכו במסע אל עבר המטרה שלכם.

אל תחששו – מגיע לכם אהבה חדשה בגיל השלישי

לפעמים חבויים בנו קולות רבים שמונעים מאיתנו להתקדם. אולי זה לא הגיל, אני כבר מבוגר מדי לזה, איך המשפחה תקבל את זה ועוד המון כאלו שגורמים לנו לשוב ולזנוח את הנושא.

תזכירו לעצמם שאף פעם לא מאוחר מדי, מגיע לכם להתחיל מחדש בכל נקודת זמן שהיא ולאפשר לעצמכם למצוא אדם ראוי לחוות איתו את החיים.

זוגיות היא אינה הכללה גורפת, גם אם עברתם זוגיות ארוכת טווח או מס' קשרים בעבר, אתם אינם מכירים זוגיות על בוריה. זכרו שזוגיות פירושה הזוגיות הספציפית עם אותו האדם שאתם נמצאים. צאו מנקודת הנחה שאתם אינכם מומחים גדולים והיו פתוחים לחוויות ואנשים חדשים.

היו בסביבת אנשים שאליהם אתם מכוונים

השתדלו לצאת מהבית כמה שיותר וללכת למקומות בהם נמצאים אותם האנשים שתרצו להיות בחברתם.

הרשמו לחוגים, סדנאות, הרצאות או חוגים שיוכלו לפתח את המעגל החברתי שלכם ואת הסיכוי שלכם למצוא את האדם המתאים לכם.

היו פתוחים להצעות מהסובבים אתכם ותיזמו כמה שיותר אופציות ואלטרנטיבות ליצירת קשר.

דייט ראשון

דייט ראשון הוא תמיד דבר שגורם לנו פרפרים בבטן, יוצאים אל מסע חדש שלא הכרנו. דייט ראשון לעיתים הוא הפעם הראשונה בה אנו פוגשים באדם פנים מול פנים. אם כך, מי מאיתנו לא ירצה להשאיר רושם ראשוני משובח?

כמו שאנו היינו רוצים לפגוש באדם ריחני, מבושם ואסתטי, כך גם הצד השני היה רוצה לראות אותנו. בראש ובראשונה בשביל ההרגשה הכללית שלנו, תמיד כיף יותר להתלבש ולהתארגן במקסימום בכדי להרגיש במיטבנו.

לבשו את הבגד שאתם הכי אוהבים, התבשמו בבושם היקר לכם, שים את השעון האהוב עליך, ענדי את השרשרת המוערכת עבורך וצאו עם חיוך והמון אהבה עצמית אל הדייט שלכם!

זוגיות כזו כמו שלכם, הינה הזדמנות נהדרת וטובה ליצירת חיים שלווים ורגועים. שלא כמו בפרק א', לא תצטרכו להתמודד עם משכנתא, ילדים, צהרונים ובתי ספר, הוצאות לא נגמרות ואחריות מרובה, אלא אתם מגיעים אל מקום שכולל בתוכו המון זמן פנוי, טיולים, בילויים, למידה, ארוחות, והמון אינטימיות ומגע.

זהו זמן מצוין לתקן את טעויות העבר ולהשקיע בפרטנר שלצידכם, לקום כל בוקר עם חיוך ולישון כל לילה עם חיבוק ונשיקה רווים בעבר מלמד.

רוצים לדעת עוד?

לכל המידע על הגיל השלישי

יחסי-מין בגיל השלישי

פילאטיס בגיל מבוגר

טיפים לחיי חברה בגיל הזהב