טכנולוגיה לגיל השלישי

עולם הטכנולוגיה הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו כיום, כמעט בכל נושא שנרצה לעסוק בו או לגשת אליו נתקל בנפלאות הטכנולוגיה. האתגר כיום הוא להנגיש את המידע לכלל הציבור, ובכללם לאוכלוסיית הגיל השלישי.

מדוע חשוב למצוא דרכי גישור לגיל הזהב?

פירוט דפי כרטיסי האשראי, פניות לרופא בקופת חולים, תקשורת יום יומית עם האנשים שסובבים אותנו ועוד המון נושאים שלא היינו רגילים אליהם בעבר ומצריכים אותנו להיתקל בטכנולוגיה.

זו תקופה חדשה שבה אנו נאלצים להתמודד עם טכנולוגיות שלא הכרנו בעבר וללא כל הודעה מוקדמת, אך המשימה אינה מסובכת כל כך ואפילו תעשה לנו את זה פשוט יותר. אחרי הכל, הטכנולוגיה מטרתה להקל עלינו.

הטכנולוגיה מאפשרת לנו לגלות עולם חדש גדוש בהמון נושאים מעניינים שלעולם לא ישעממו אותנו, ויוצרת פתח שבאמצעותו גם סבתא יכולה לשלוח הודעה בפייסבוק, וסבא יכול להגיב באינסטגרם. בעולם זה נוכל ללמוד יותר, להכיר יותר, לשמור על קשרים טובים יותר, להיות מעודכנים במגוון רחב של נושאים לבחירתנו ולתחזק חיי חברה תוססים יותר.

אז לפני שאתם מוותרים מראש, הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להיכנס אל תוך הטכנולוגיה ולהיות חלק מהעולם הגדול:

חדשנות לגיל השלישי

דאגו להצטייד במחשב נייד / סמארטפון / טאבלט לגיל הזהב

בכדי ללמוד טכנולוגיה בצורה המיטבית ביותר, עלינו להכיר אותה מקרוב. ערכי הטכנולוגיה המובילים והגדושים ביותר נכללים באלו המכשירים. אם כבר קיים בידכם אחד מאלו, מה טוב, ואם לא, דאגו להשאיל מחבר משפחה קרוב לתקופה מסוימת או רכשו אחד מאלו לבחירתכם. ואם אתם חוששים לקנות, בכל חנות טלפונים או מחשבים תוכלו להיעזר באנשי מקצוע שיוכלו להתאים מה שאתם זקוקים לו.

בשלושת מכשירים אלו, קיים האינטרנט. האינטרנט הוא בעצם רשת תקשורת נתונים בעלת היקף כלל עולמי. באינטרנט קיימים מנועי חיפוש, שהגדול מביניהם הוא Google, והוא יאפשר לכם גישה למגוון עצום של נושאים שעליהם תרצו לחקור או בהם תרצו להעמיק.

ברגע שתצטיידו באחד ממכשירים אלו, כבר עשיתם את הצעד הראשון בדרך לגילוי עולם הטכנולוגיה.

חדשנות לגיל הזהב

ראו סרטוני הדרכה ביוטיוב  

"יוטיוב" הוא אתר אינטרנט שברובו מכיל אוסף של סרטוני וידאו. אתר זה מכיל מיליוני סרטונים במגוון נושאים ומאפשר לכם מענה פשוט ומהיר לכל שאלה. קיימת האפשרות לשאול שאלה בשורת החיפוש כמו למשל : "איך משתמשים במייל?" או "מה זה פייסבוק" ומיד עולות תוצאות של סרטוני וידאו שמספקים תשובה או הסבר מפורט.

נצלו אתר זה, הוא יכול לתרום לכם רבות והוא מוכן להקשיב לכל שאלה שלכם ולענות עליהן באהבה. אתם בהחלט תקבלו תשובות לשאלות שלכם ותחכימו יותר.

שיעור שבועי עם הנכד

אל תוותרו על הלמידה, במיוחד לא בטכנולוגיה. סכמו עם הנכד או הנכדה, או חפשו צעירי טכנולוגיה וקבעו יום בשבוע שבו תלמדו יחדיו בכל פעם נושא אחר.

צרו כמה שעות שבועיות בהם אתם נפגשים והם יעבירו לכם שיעור פרטי בטכנולוגיה. נכון שמורים הם בדרך כלל גדולים יותר מהתלמידים, אך בעידן הטכנולוגיה הכל מתהפך והפעם אנחנו נהיה התלמידים של הצעירים 😊.

נצלו את הזמן הזה לשאול את כל השאלות שאתם נתקלים בהם, כתבו לכם בצורה מסודרת את מה שאתם לומדים והפרו את הידע שלכם.

תרגלו אחת ליום- כולם צריכים לתרגל…

החליטו להוסיף את לימוד הטכנולוגיה אל תוך שגרת היום יום שלכם. בכדי לשפר את איכות חייכם ולהקל על עצמם, עליכם להקפיד על שימוש יום יומי בטכנולוגיה, כדי להתאמן וכדי להמשיך ולתרגל את המוח.

נסו לאתגר את עצמכם ולהתמודד לבד עם המכשיר, היו סקרנים לגביו, נסו בכוחות עצמם. אתם בטח תתקלו בכמה פלונטרים ולא תדעו כיצד ממשיכים, אבל ככל שתטעו ותתנסו ככה תלמדו.

לאחר שמיעת סרטוני ההסברה ב"יוטיוב" והעזרה מהנכד או הנכדה, אתם וודאי תדעו קצת יותר ותוכלו להחליט על פרק זמן ביום בו אתם מתמודדים לבד ומנסים בעצמכם.

הירשמו לקורס למידה קבוצתית

אופציה נוספת שקיימת היא להצטרף לקורס מחשבים שנוצר ונועד במיוחד עבורכם. הקורס מועבר בכיתה מאובזרת ונוחה ביותר עבורכם, ומייצר סביבת למידה משותפת ונעימה יותר עבורכם.

תוכלו למצוא חוגים כאלה במתנ"ס או בבתי ספר ללימודי המחשב, בבתי אבות או בבתי דיור מוגן. זו אופציה מעולה לכאלו שלוקחים את זה ברצינות ומוכנים להשקיע עבור זה גם בפן הכספי.  

בעזרת הטכנולוגיה תוכלו להכיר עולם חדש ומלא שעוד לא הכרתם. תגלו שם פרטיות, שיתופיות ולמידה.

תוכלו לקרוא על נושאים שמעניינים אתכם, להשתמש במגוון אפליקציות שיאפשרו לכם שימוש נוח מהיר וקל יותר לפעולות רבות שתרצו לבצע, לטפח חיי חברה ומשפחה ולהיות כלי של העברה וקבלת מסרים מהחוץ.

אל תוותרו לעצמכם והחלו במסע הטכנולוגיה. פתרונות והנגשה טכנולוגית קיימים לכל קבוצות הגילאים, וגם לקבוצת הגיל השלישי.

רוצים לדעת עוד?

לכל המידע על הגיל השלישי

יחסי-מין בגיל השלישי

פילאטיס בגיל מבוגר

אימפוטנציה בגיל מבוגר