טיפים לחיי חברה בגיל השלישי

כדרכו של הטבע, אנו נאלצים להתמודד עם אובדן יקירינו,ובעל כורחנו, מנסים להסתגל למציאות חדשה ואינה פשוטה. החיים חזקים מכל, ולכן עלינו להמשיך לחיות אותם בדרך חיובית, שמחה ומלאה בכמה שיותר חוויות מרגשות וטובות עבורנו.

כיצורים שאנו, מוטבע בנו הרצון להשתייך לכלל ולהיות חלק מקבוצה. לפי מס' גישות, האדם הינו יצור חברתי, שבשורשו,מכוונת המטרה להיות חלק ממעגל חברתי.

יכולת ההערכה העצמית שלנו, הכרתנו ואומדנינו את עצמנו, נבנים מהקשר שלנו עם הסביבה ומקנים עבורנו משמעות ודרך לניווט נכון לחיינו.

ובכן, חיי חברה הם משאב חשוב בחיינו בכל גיל, ועלינו לשמור עליו ולפתח אותו על מנת ליצור לעצמנו שגרה וחיים טובים יותר. חשוב לדעת, שיצירת קשרים חברתיים היא אינה דרך מייגעת, אלא דרך אפשרית ורלוונטית ביותר שפתוחה בפנינו בכל עת.

 

איך נפיג את הבדידות? בואו נראה כיצד אנו יכולים לפתח את חיי חברה וליצור לעצמנו מגוון חוויות חושיות ורגשיות, הנה כמה דרכים:

טיפים לבניה ושמירה על חיי החברה בגיל השלישי

צאו מההרגלים- קבוצות חברתיות לגיל הזהב

ובכן, שנים על גבי שנים שאנו אוחזים באותם ההרגלים כל אחד בתחומו. הגיע הרגע להחליט לשנות קצת את הטבע שלנו ולבחור היכן אנו משנים ויוצאים מאזור הנוחות שלנו. הדבר אולי יהיה לנו קצת קשה, אך בהחלט יבטיח התפתחות וצמיחה עצמית. החליטו להירשם לסדנא/ קורס/ חוג או שיעור בתחום המעניין אתכם והצטרפו לקבוצה. התחושה הזו אכן תעורר בכם התרגשות וחיות למשהו חדש שנקרא בדרככם ויהווה ערך לתחום אותו בחרתם. בנוסף לכל אלה, תכירו אנשים חדשים ותוכלו לפתח אינטראקציה מחודשת, לראות צדדים שונים שקיימים בבני אדם, וכן, גם בעצמכם.

בניה ושמירה על חיי החברה בגיל מבוגר

בחרו לחשוב חיובי

 

במהלך חיינו, אנו יוצרים דפוסי חשיבה מסוימים שמובילים אותנו ומלוים אותנו בכל ‏נושא ונושא. ישנה חשיבות מאוד גדולה להסתכלות שלנו על העולם ועל האופן בו הוא ‏מתנהל. ובכן, ניתן בנו החופש לבחור ועלינו לדעת לבחור בכל רגע מחדש בצד החיובי ‏של המטבע. ‏

הרגשות שלנו נובעים מהמחשבות שלנו,ובכן, בכל רגש שנרגיש, נדע כי שורשו מופעל על ידי ‏מחשבה שחשבנו בכל נושא שהוא. ובכן, אנו צריכים לסגל לעצמנו ראייה חיובית על ‏כל סיטואציה וכל אדם שנקרא בדרכנו. נסו להסתכל על משפחתכם, החבר/ה ‏שאיתם אתם אוהבים לבלות, המוכר בסופר, המזכירה בקופת חולים או המוקדנית ‏בטלפון בחיוביות, ונסו ל"שפוט" אותם לכף זכות, זה רק ייעשה לכם טוב יותר. זכרו, תמיד יותר כיף בחברת אנשים חיובים ושמחים ותמיד יותר כיף להיות חיובי ושמח, לכן, השתדלו לשים דגש על החיוביות בחייכם ובראייתכם את העולם.

עשו מה שאתם אוהבים

 

אחד ממרכיבי האושר של האדם הוא הדבקות בדברים שעושים לו טוב ללא התחשבות בתגובת הסביבה. עלינו לזהות את הדברים שעושים לנו טוב, ולו הדברים הקטנים ביותר ולהיצמד אליהם ככל הניתן. זוהי דרך מופלאה להיות אנשים שלמים וחיוביים יותר ובכוח אלו, ליצור לעצמנו סביבה שתרצה להיות בחברתנו ולקחת קצת מהאומץ שלנו.

קחו יוזמה- ושמרו על יחסי חברות גם בגיל הזהב

 

בכל שלב בחיינו, יוזמה הינה דבר מבורך. היוזמה מעוררת בנו חיות, התרגשות, ציפייה, התפתחות מחשבתית, וכן, מבעירה את הצד המוביל שבנו. קחו יוזמה על נושא בחייכם ובנו קונספט ליצירת קבוצה. ארגנו שיעור/ מפגש/ סנדא בין אם זמנית ובין אם קבועה, החליטו על נושא, מי קהל היעד, האם לשתף ידע שלכם בנושא מסוים, האם ליצור מעגל חדש לשיח בנושא מסוים, או כל דבר אחר, פרקו אותו לגורמים ותכננו אותו עד הפרט האחרון. יוזמה זו תגרום להערכה עצמית מחודשת וטובה יותר ותגדיל את המעגל החברתי שלכם.

זכרו שאתם הציירים של חייכם וכי הציור שלכם חייב להיות לפי שביעות רצונו של הצייר – אתם. הקיפו את עצמכם בשמחה, חברים טובים וכל מה שרק עושה לכם טוב!

רוצים לדעת עוד?

לכל המידע על הגיל השלישי

יחסי-מין בגיל השלישי

פילאטיס בגיל מבוגר

אימפוטנציה בגיל מבוגר