דיקור סיני בגיל המעבר

אנו שומעים הרבה את צמד המילים "דיקור סיני" בגיל המעבר אך לא תמיד מבינים על מה מדובר באמת.

נעיצת מחטים בגופנו ודאי נשמעת אינה נעימה כלל, אך אנו עדיין שומעים כל כך הרבה המלצות על טיפול זה, מדוע?

לא רק תרופות

אנו נוטים לחשוב שהאופציה הנכונה והיעילה ביותר היא לקיחת תרופות. ובכן, קיימות תרופות רבות ומשובחות שנוצרו עם התפתחותנו ואכן יודעות לתת מענה למגוון רחב של מחלות. אולם, הבה לא נשכח כי בכל תרופה כזו קיימים חומרים כימיים שאנו מכניסים לגופנו.

ככל שאנחנו מתבגרים אנו חווים יותר ויותר בעיות גופניות שונות, חלקנו קשות יותר וחלקנו פשוטות יותר. ובכן, ריבוי תרופות שונות מגדיל את הסיכון לפיתוח תגובות בין תרופתיות ותופעות לוואי שליליות.

תרופות קונבנציונאליות, מטרתן, היא לטפל בסימפטומים שהבעיה מביאה איתה ולאו דווקא בבעיה עצמה. הן ממוקדות מאוד לטיפול בתגובה שהגוף שלנו מייצר. לעומתן, דיקור סיני, מטרתו, לטפל בשורש הבעיה ולהגיע אל מקור הכאב ולא אל הכאב עצמו.

אם כך, קיימת האופציה לשלב את הרפואה הקונבנציונאלית עם הרפואה הסינית – הנחשבת לרפואה משלימה.

דיקור סיני בגיל השלישי

אוקי, אז מהו הטיפול?

שיטה זו אכן מגיעה אלינו מהתיאוריה הסינית המאמינה שבכל אדם קיימת אנרגית חיים הנקראת אנרגיית הצ'י והיא זורמת בכל ערוצי גופנו.

לפעמים אנו חווים כאבים במקומות מסוימים בגופנו, שאלו הם בעצם המקומות בהם אנרגיית הצ'י אינה זורמת ונוצרת חסימה.

טיפול במחטים במקומות מוקד של אנרגיית הצ'י יביאו לשחרור החסימה וזרימה מחודשת תקינה.

יש מאיתנו שיגחכו מעט על התיאוריה הזו, אך קיים הסבר מדעי מודרני שמתאר במילים אנליטיות יותר את מה שהתאוריה הסינית מדברת עליו.

דיקור על-ידי מחטים נעשה בנקודות מסוימות שמעוררות את המערכות השונות, ביניהן, מערכת השרירים ומערכת העצבים שמשחררת כימיקלים חיוניים למוח.

המדע הוכיח את השפעת הדיקור דרך הדמיה ותמונה של הדם, בהם ניתן לראות שינוי במערכת העצבים והרכב כימי שונה בדם.

דיקור בגיל השלישי, האם הוא יעיל?

ובכן, קיימים מחקרים רבים שמוכיחים את יעילותו של הדיקור הסיני במיוחד לכאבים עזים.

הדיקור מועיל למגוון רחב של כאבים כמו כאבי שרירים, כאבי ראש, כאבי פרקים, כאבי גב וכן כאבים שונים.

הדיקור, אם כן, אינו מועיל רק לכאבים, אלא ביכולתו לשפר, לזרז ולעזור לבעיות שונות המטרידות אותנו. הדיקור הוכיח עצמו לא פעם ביעילותו לפריון האישה או הגבר, לבעיות שיער כמו נשירה או צמיחה מחודשת, לטיפול בהשמנה, סוכרת, לחץ דם, אלרגיות, תסמונת קדם ווסתית בגיל המעבר ועוד.

אם כך, הדיקור וודאי יכול לסייע בהקלה לכאבים שונים וגם לתרום רבות לאיזון הגוף בבעיות שונות נספות.

האם הטיפול מוכר בסל הבריאות?

ובכן, כמו רוב הנושאים בחיינו, קיימים גם טיפולים שנעשים על ידי מומחים פרטיים וגם טיפולים שנעשים במימון קופחת החולים.

הדיקור נחשב בישראל כטיפול משלים והוא אכן כלול בסל הבריאות שלנו, בדרך כלל, כתוספת תשלום הכוללת הנחה. ישנם גם מטפלים פרטיים שמתמחים בדיקור למצבים ספציפיים, למשל חיזוק מערכת החיסונית, טיפול בנשירת שיער ועוד.

אם כך, קיימות שתי אופציות מעולות שעלינו לקחת בחשבון ולהחליט מה נכון עברונו.

 

האם זה כואב ומהן תופעות הלוואי?

הטיפול נעשה כשמו כן הוא, על-ידי דקירה קטנה בעורנו. השימוש נעשה ע"י מחטים קטנות, סטריליות וחד פעמיות לכל מטופל שהעובי שלהן דומה לעובי של שערה. הדקירה נעשית בעדינות רבה, כמעט ולא נרגיש אותה והפעולה אכן מהירה וממוקדת.

ובכן, מלבד תחושת רוגע, נעימות ושלווה לא נחוש בתופעות לוואי גופניות אחרות. ייתכן ועם הדקירה או לאחריה נבחין בשטף דם קטן באזור הדקירה או נחוש כאב באזורים הללו, אך אין לנו מה לחשוש כלל, זוהי תופעה לגיטימית והגיונית לאור הטיפול.

חשוב מאוד להגיע כמה שיותר רגועים ולא לפחד כלל מהטיפול. אפשרו למומחה לעשות את שלו והרפו את הגוף כמה שיותר, ככל שתרפו את הגוף ולא תכווצו אותו, תרגישו פחות את כניסתו ויציאתו של המחט.

 

הדיקור מסייע לאיזון כללי של גופנו ומסוגל לשפר את איכות חיינו, הן בהפחתת כאב, והן בטיפול לבעיות משונות שפוקדות אותנו. יעילותו של הדיקור הסיני תקף לכל גיל, במיוחד לגיל המבוגר יותר, כיוון שהוא יודע לעבוד היטב עם טיפול תרופתי קונבנציונאלי וללא נטילת סיכונים.

רוצים לדעת עוד?

לכל המידע על הגיל השלישי

יחסי-מין בגיל השלישי

פילאטיס בגיל מבוגר

אימפוטנציה בגיל מבוגר