בעלי חיים ותקופת הגיל השלישי

הגיל השלישי מלווה ביציאה לפנסיה המיוחלת, וגם בלא מעט זמן פנוי שלפתע מתפנה לכם ומצריך ממכם לאתר תעסוקה כיפית. מאחר שהילדים כנראה כבר עזבו את הבית, מה יותר כיפי מאשר בע"ח? כל מה שרציתם לדעת בנושא של הגיל השלישי בליווי של כלבלב, חתול ועוד:

ככל שעוברות השנים, הצורך למציאת התעסקות חברתית גובר, דבר המעודד פנסיונרים בגיל השלישי לשמור על קשרים טובים עם חבריהם הקודמים, או ליצור קשרים חדשים ולחזק אותם. יחד עם זאת, קיימת דרך לשמור על עיסוקים חברתיים ולייצר חדשים כאלו. כל מה שתצטרכו לעשות, זה פשוט לאמץ איזשהו כלבלב או חתול, אז בואו נדבר על זה קצת יותר לעומק.

בואו נדבר קצת על תרומתם של בעלי חיים לתקופת הגיל השלישי.

בעלי חיים: יספקו לכם אושר ושמחה

בעלי חיים הם מקור אושר מהלך. הם יאהבו אתכם ללא הגבלה, ללא תנאים ויעבירו לכם את שעות היום שלכם בכיף ובאהבה שלמה. קחו לדוגמה כלבים. כלב לא סתם ידוע כחברו הטוב ביותר של האדם. הוא יאהב אתכם ללא הגבלה, יפחית לכם את הבדידות ויהפוך את היום שלכם להרבה יותר מעניין ובעל תוכן.

שימו לב לנתון הבא: מחקרים רבים מראים שמרבית האנשים שבבעלותם חיות מחמד, הם אנשים שמחים ואופטימיים יותר מאחרים שאין בבעלותם בעלי חיים. בעלי חיים מהווים גורם אושר לאנשים בסביבות הגיל השלישי, מפחיתים להם את הבדידות, וגורמים ליום שלהם להיות בעל משמעות גדולה הרבה יותר.

בעלי חיים בגיל השלישי

משעמם לכם? בעל חיים הוא התעסקות מהנה ביותר

העבודה בחייו של אדם בוגר היא המרכיב העיקרי של היום, והיא שורפת את מרבית השעות- קמים מוקדם בבוקר, חוזרים לביתנו בערב וכך היום עובר במהרה. אמנם, בחייו של אדם בגיל השלישי, הנמצא בפנסיה ולא הולך לעבודה, המצב שונה. יש המון שעות פנויות, ולא מומלץ לבזבז את מרביתן בצפייה בטלוויזיה כמובן.

כמה מזל, שבדיוק חיית המחמד שלכם רעבה, או אפילו רוצה לצאת לאיזה סיבוב בוקר בחוץ בשביל לעשות את הצרכים שלה. על הדרך, אתם מוזמנים ליצור אפילו קשרים חברתיים חדשים בגינת הכלבים, בפארק הציבורי וכו'.

חיות מחמד, בדומה לבני האדם, זקוקות לאכול, לשתות ולעשות צרכים. לכן הם גם מהווים התעסקות טובה ויעילה, בה תוכלו להעביר שעות של כי וטיפול בבעל חיים שזקוק לכם. אם בבעלותכם כלב, צאו אתו לסיבוב, תריחו את הפריחה באוויר, תכירו אנשים חדשים ותהנו לכם מהחיים האלה, מגיע לכם!

בעלי חיים: מעודדים פעולות ספורטיביות

פעילות ספורטיבית היא דבר חשוב מאוד במיוחד בתקופת הגיל השלישי, בה אנחנו מתחילים להרגיש לפעמים גם עייפות גופנית. מעבר לכך, פעילות ספורטיבית נעשית קשה יותר לביצוע לפעמים. בעקבות קושי זה, מובן מאליו שפעילות ספורטיבית לא בטוח תהיה מרכיב עיקרי בסדר היום שלכם. אבל אל תדאגו, בדיוק בשביל זה חיית המחמד שלכם אצלכם בבית!

בעל החיים שלכם מעודד אתכם לבצע איזושהי פעילות ספורטיבית במהלך היום, בין אם היא סיבוב ברחוב השכונה שלכם, או שמא משחק בכדור בפארק. לבסוף, אין ספק שיותר ממומלץ לכם לחשוב על אימוץ חיית מחמד כלשהי. תהנו!

רוצים לדעת עוד?

לכל המידע על הגיל השלישי

אימון המוח בגיל מבוגר

קונדילומות גם בגיל מבוגר

תזונה לנשים בגיל המעבר