פחדים בגיל השלישי

אין שום דבר רע להזדקן. זה תהליך טבעי שהוא חלק ממחזור החיים של בני האדם. אך באופן מצער, הזדקנות מגיעה עם כמה פחדים לגיטימיים לחלוטין. זה נכון במיוחד בימינו, כאשר תוחלת החיים גדלה, ואזרחים ותיקים חיים לאורך זמן רב יותר. נפרט כאן בהמשך כמה מהדברים מהם אנשים בגיל השלישי מפחדים מהם במיוחד.

חרדות שכיחות בגיל מבוגר

 

אובדן העצמאות

חופש ועצמאות הם שני דברים שרוב האנשים מעריכים מאוד. כאשר אנשים מזדקנים, אובדן העצמאות הופך למציאות מפחידה. אף אחד לא אוהב להיות מושא לרחמים של אנשים אחרים, וזה נכון גם עבור אנשים מהגיל השלישי. הפחד מכך שאנשים אחרים עלולים לשלוט בחייך ולקבל החלטות בעבורך הוא אחד מהדברים שאנשים מזדקנים חוששים ממנו.

אובדן זיכרון

אובדן הזיכרון עם הגיל הוא דבר שאכן קורה. למעשה, אובדן זיכרון קל בקרב האוכלוסייה המבוגרת לא צריך להיות מושא לדאגה, אך ישנם מקרים קיצוניים יותר בהם אנשים את הזיכרון שלהם כמעט לחלוטין. אובדן זיכרון מסוג זה ביחד עם חוסר היכולת לזהות אנשים, ובמיוחד את האנשים הקרובים והאהובים עליהם, מהווים פחדים משמעותיים מאוד של אנשים מזדקנים.

ביטחון ובטיחות

כאשר אנשים מזדקנים, ביטחון ובטיחות הופכים לעניינים חשובים. אנשים בגיל השלישי גרים לבד פעמים רבות, דבר שהופך אותם למטרה קלה עבור פושעים שעלולים לתקוף אותם כיוון שהם מתקשים להגן על עצמם. ישנם גם אנשים מבוגרים אשר גרים עם מטפל או מטפלת שדואגים להם במשך היום, ולעיתים גם במשך הלילה. אנשים אלו לעיתים חוששים מכך שהמטפלים לא ינהגו אליהם בצורה הגונה, וכי ייתכן שיפגעו בהם. העיקרון של להפוך לאנשים שצריכים הגנה מאחרים, הוא אכן דבר מפחיד עבור אנשים בגיל השלישי.

פחדים בגיל השלישי

פחד מנפילה או פציעה

לאנשים מזדקנים יש עצמות שבירות יותר והם גם בעלי שווי משקל משמעותית פחות טוב מאשר בעברם. כך שהם עלולים ליפול כתוצאה מחוסר שווי המשקל, כאשר העצמות השבירות עלולות לגרום לכך שהפציעה מהנפילה תהיה חמורה. תוסיפו את העובדה שלאנשים בגיל השלישי לוקח זמן רב להתאושש מפציעות, כיוון שהמערכת החיסונית שלהם אינה מה שהייתה פעם, ותוכלו להבין מדוע הם בעלי חשש רב מנפילות ופציעות שונות.

מחסור בכסף

כסף הוא לא הכל בחיים, זהו ללא ספק לקח שאנשים מזדקנים כבר למדו בחיים. אך, בכל זאת הוא יכול לעזור רבות, במיוחד בגיל המבוגר בו לא ניתן לעבוד. לצד חוסר היכולת לעבוד, עדיין קיימים חשבונות שאנשים בגיל השלישי צריכים לשלם. בשביל אנשים אלו מחסור בכסף הוא דבר נורא שיכול להוביל לאובדן הכבוד, ולעיתים גם לבוא על חשבון המצב הבריאותי שלהם.

כפי שניתן לראות, קיימים חששות ופחדים רבים לאנשים בגיל השלישי. לכולנו יש אנשים כאלה בחיים, בין אם זה סבא, סבתא או קרובי משפחה קשישים אחרים. חשוב לדאוג להם ולעזור להם להתמודד עם הפחדים הללו.  

רוצים לדעת עוד?

לכל המידע על הגיל השלישי

יחסי-מין בגיל השלישי

התעמלות בכל גיל

תזונה לנשים בגיל המעבר