יחסים בגיל השלישי

למרות התפיסה הרווחת, גיל הזהב ממשיך להיות בחלקו פעיל מינית. 

מחקר שנערך מצא כי 40% בגילאי 65-80 עדיין מקיימים יחסי-מין.

ולמרות שתדירות קיום יחסים הולך ויורד עם הגיל, ל-75% מהם עדיין חשובה המיניות והאינטימיות, ומאמר זה בא להזכיר שמין וקירבה יכולים עדיין להיות חלק חשוב בחיים, אך חשוב להתאים את היכולות הפיזיות, המנטליות והבריאותיות כדי להנות מכך לשנים הבאות.

בעיות בקיום יחסים בגיל הזהב:

גברים ונשים חווים שינויים פיזיים ובריאותיים ככל שהם מתבגרים, ושינויים אלה יכולים להוות מכשול בחדר המיטות.

חשוב להיות מודעים לכך, ואף להתייעץ עם איש מקצוע כדי לנסות ולהטיב עם המצב.

בעיות בקיום יחסים בגיל הזהב

בעיות שכיחות בקרב נשים וגברים בגיל זה:

בתקופת המנופאוזה,ואף אחריה, יכולות להיווצר תופעות לוואי מוכרות, ובכללן, יובש נרתיקי ושינויים פיזיולוגים של הוואגינה.כתוצאה מכך, כאבים בזמן חדירה הם עניין שכיח, ובנוסף, גם בעיות בשליטה בשלפוחית השתן יכולה להפריע בתנוחות מסוימות כתוצאה מלחץ על הבטן.

טיפולים הורמונליים, שימוש בלובריקנטים, שינויים בתנוחות והתייעצות עם איש מקצוע, יכולים לתרום רבות למצב.

גם גברים יכולים לסבול בתקופה זו- בעיות בזיקפה ו/או יכולת להחזיק בזיקפה, נהיים עניין שכיח. גם כאן, שיחה עם איש מקצוע ובחינה של המצב הרפואי/תרופתי יכול לעזור רבות לשיפור המצב.

אלו מצבים בריאותיים יכולים לגרום לבעיות בקיום יחסי-מין?

עם הגיל, בעיות רפואיות יכולות לצוץ יותר מאשר מצפים להן. 

חלק מהבעיות השכיחות בגיל המעבר המפורטות כאן רק באות להזכיר לנו כמה חשוב לשוחח עם אנשי מקצוע מכל המערכת הבריאותית כדי לנסות ולרדת לשורש הבעיה.

מהן חלק מהבעיות שיכולות להשפיע בחדר המיטות:

  • סוכרת- נמצא סוכרת יכולה לגרום לבעיות זיקפה אצל גברים, ופטריות באיבר המין הנשי, שמצדן יכולות לגרום לגרד ואי-נוחות. חשוב לשוחח עם רופא כדי לאזן את הסוכרת, ואף לאזן את תסמיניה.
  • בעיות פרקים וכאבים כרוניים- כאבים יכולים להגביל את התנועתיות ולגרום לאי-נוחות. התעמלות, שינוי בתרופות, שינוי בתנוחות והתייעצות עם איש מקצוע יכולים לתרום רבות לשיפור המצב.
  • מחלות לב ודם- בעיות אלו יכולם לגרום להצרות של כלי הדם ולגרום לכך שהדם ינוח פחות בחופשיות. בעיות בזיקפה והגעה לאורגזמה יכולים להיגרם כתוצאה מכך. בנוסף, בני-זוג שחוו התקף לב יכולים לגרום לבני זוגם לפחד מכל שינוי שעולל לעורר אירוע נוסף. שוחחו על כך עם אנשי מקצוע כדי לשפר את תחושות החרדה.
  • דיכאון- למרות שלעיתים אין סימנים ברורים לכך, חוסר חשק לכל פעילות, ובכללה, אינטימיות, יכולה לפגוע ביחסים בין בני-זוג. גם כאן, למרות שלא מדובר "בבעיה בריאותית" ניכרת לעין, חשוב לשוחח על כך עם רופא המשפחה, ואף עם איש מקצוע מתחום הפסיכולוגיה.

תזוכרת קטנה.... האם עדיין צריך לדאוג לקיום יחסי מין מוגנים?

התשובה היא כן! בכל גיל ניתן להידבק במחלות מין במידה ואינכם בעלי פרטנר אחד.

כל מחלת מין, ובכללה איידס (שנמצא בעלייה בקרב שכבת הגיל השלישי) יכולים לעבור.

לכן חשוב תמיד להשתמש באמצעי מניעה, כאשר הקונדום נחשב ליעיל ביותר אם משתמשים בו כמו שצריך, במידה ואתם מקיימים יחסי מין עם פרטנר לא קבוע.

יחסים בגיל השלישי

ליבדו בגיל המעבר (כן, החשק המיני יורד גם אצל הגברים)

למרות שישנה תפיסה שנשים מאבדות את החשק המיני עם בואה של המנאפוזה, הירידה בחשק המיני אינה מפלה: גברים ונשים כאחד חווים תנודות בחשק המיני מסיבות ביולוגיות, פסיכולוגיות וחברתיות.

וזה טבעי! גברים ונשים חווים ירידה הדרגתית בחשק המיני שלהם ככל שהם מתבגרים.

אצל כל אחד הירידה שונה, אך אצל מרבית הגברים, בשונה מהנשים, ישנה מידה מסוימת של התעניינות מינית גם אחרי שנתם ה-70.

אם אתם חשים ירידה בחשק המיני, שוחחו על כך עם רופא המשפחה. למרות שזה יכול לגרום לאי-נעימות, ניתן לנסות ולפתור את הגורם לבעיה. הרופא יעבור על ההיסטוריה הרפואית שלכם, אולי אף יעשה בדיקה גופנית, וקרוב לוודאי ישלח אותכם לבדיקות נוספות כדי לאתר את מקור הבעיה.