יוגה לגיל הזהב

יוגה היא אימון גופני, רוחני ונפשי, שמגיעה במקורותיה מהתורה ההינדית. משמעותה של המילה יוגה היא בעצם ריכוז תשומת הלב אל איחוד בין העצמי הרוחני לבין המודעות וההיגיון.

היוגה מטרתה, להביא את האדם ממצב קורבני למצב אלוהי ולפתח את היכולת לשלוט בחושים ובמחשבות שלו. בבסיסה, מאגדת אליה את האמרה כי גוף ונפש תלויים זה בזו וכי האדם הוא מכלול של שניהם.

כיום, יוגה אינה שייכת רק להינדואיזם, אלא היא משתייכת לעוד המון זרמים שונים שכולם מצביעים על נקודה דומה ומשותפת, התחברות אל מימד רוחני גבוה תוך היכולת להשריש פנימה שלווה, נשימה וגילוי עצמי.  

למה יוגה ובגיל השלישי

היוגה בבסיסה מצריכה אותנו להשתמש בגמישות של הגוף. תנועות היוגה, כמו היארכות, גמישות ונשימה תמידית, מביאות איתן השפעה על התודעה שלנו ומבלי שנהיה מודעים מגמישה את התפיסה שלנו לגבי עצמנו ולגבי החיים ככלל.

קיימת היכולת להשתחרר מכבלים שכרכנו סביב נושאים מסוימים בחיינו ולהגמיש את האמונות שלנו למקומות חדשים. תנועות היוגה ותרגולה מביאות לשחרור תודעתי עמוק שגורם לנו להרגיש שלמים, רגועים ושלווים עם כל תחושה.

יוגה לגיל השלישי

בפן הרגשי

 

היוגה פותחת לאדם דלתות חשובות מאוד בתודעתו שיכולות לשפר את איכות חייו.

ההתכנסות אל תוך עולמנו הפנימי, מנגישה לנו את היכולת לפתח ביטחון וערך עצמי הכרתי גבוהה. התהליך מאפשר גם את תחושת השלווה שרבים מאיתנו מחפשים עקב התנתקות מהחוץ והיכנסות אל עולם הפנים שלנו.

נוכל לזהות את המקומות שמרעידים לנו קצת את הקרקע ולרפא אותם עם תרגול היוגה. עקרונות היוגה גם יכולים להוות מקור ריפוי מעולה לסילוק פחדים וחרדות, להכרת מציאות שלווה יותר, ויכולה ללמד אותנו כיצד להשלים עם תהליכים טבעיים כמו תהליך ההזדקנות. התרגול יכול לגרום לנו להיות חלק בלתי נפרד מהעולם הפנימי שלנו וליצור מערכת שלווה ושלמה שלא תושפע בהכרח מהחוץ.

התועלת ביוגה אצל מבוגרים

גמישות היא מצרך חשוב מאוד בחיינו וודאי גם בגופנו. הגמישות מועילה מאוד לחיבורי המפרקים שלנו ומאפשרת לנו תזוזה רחבה יותר, זרימה תקינה יותר ויכולת אופטימלית לגוף תקין ובריא. גמישות הפרקים, ביכולתה להקל על כאבי גב, גפיים וכמובן כאבי המפרקים.

היוגה עוזרת לגוף להביא את עצמו למצב מאוזן ומאפשרת לו להתנהל תחת שלווה ורוגע, שכידוע, הגוף עובד נפלא בתנאים אלו.

צפיפות עצם

בגיל הזהב אנו מאבדים חומרים חיוניים בגופנו ואחד מהם הוא סידן. צפיפות העצם הוא וודאי נושא שהרופא התעכב עליו והדגיש את חשיבותו.

חשוב לציין כי יוגה היא פתרון מעולה ליצירת דחיסות עצם ע"י תרגילים שונים שמצריכים מאמץ מבוקר ומאוזן.

עיכול תקין

נושא העיכול וודאי מטריד את רובנו, יציאות אינן סדירות, עצירויות וקשיים בזרימה תקינה של היציאות. ובכן, כפי שהזכרנו קודם, יוגה מתעקשת על גמישות, נשימה וגם כוח שיוצרים זרימה תקינה של הגוף וממזערים תקיעויות. תנועות הכיווץ והמתיחה יוצרות פעילות ומעודדות תפקוד נכון.

ברגע כזה, שהגוף מתפקד בזרימה אופטימלית ואיכותית, תהליכי הגוף קורים באופן מהיר ותקין יותר, כן גם פעילתה של מערכת העיכול.

כמו כן, היוגה מחזקת את המערכת החיסונית, משפרת את זרימת הדם ומועילה ליציבות נכונה של הגוף במטרה למנוע נפילות. עוד מנפלאותיה, מסוגלת לחזק מאוד את שרירי רצפת האגן שכידוע נחלשים מאוד עם השנים, בעיקר אצל נשים לאחר לידות.

האם יוגה בגיל הזהב קשה מידי

ובכן, היוגה איננה פעילות הדורשת מאמץ יתר בניגוד לפעילויות פיסיות אחרות, אלא היא מתונה יותר ולאחר תום האימון אנו נרגיש מלאי אנרגיה ומרץ ולא נחזור תשושים ומותשים.

היוגה מתבססת על הקשבה לגוף ולכן אינה מאיצה באדם תרגילים שאינם נוחים לו וממזערת שינוי תנועות דרסטיות. עוד, היא מאפשרת פיתוח תודעתי ליכולות הגופניות שלנו ומסמנת לנו את הגבול. עם הזמן, הגבולות אכן מתרחבים ונהיים גמישים יותר והזרימה בתנועתית גדלה.

היוגה מדברת הרבה על תנועתיות, זרימה וגמישות ומאריכה את השהות בתנועות ובמנחים של הגוף, מה שתורם גם לשליטה על המחשבות שלנו, שלהן תוקף גדול ומשמעותי בחיי האדם.

לכן אל דאגה, היוגה מקיפה מגוון רחב של מצבים גופניים שונים ומאפשרת לכל אדם לעסוק בה. כפי שראינו, לא נצא ממנה תשושים, אלא נרגיש מחוזקים, גמישים ורגועים יותר.

ניתנת לנו הזדמנות פז לשפר מערכות גופניות ומערכות נפשיות בעת ובעונה אחת. ובכן, בחרו בהזדמנות נפלאה זו והחליטו להיות שלווים יותר ובריאים יותר.

רוצים לדעת עוד?

לכל המידע על הגיל השלישי

עייפות וקשיים בשינה

חיי חברה בגיל הזהב

תזונה לנשים בגיל המעבר